Instalacja przeciwoblodzeniowa | Zjazd do garażu podziemnego | Oliwa ul.Piastowska

Zabezpieczenie podjazdu przed oblodzeniem i wilgocią. 

Inwestycja w Gdańsku, na ul. Piastowskiej to nowoczesny budynek, zaprojektowany z myślą o komforcie i wygodzie mieszkańców. Wiele firm zaangażowanych w jego budowę wykorzystało najlepsze dostępne technologie przy swoich realizacjach. Inwestor zadbał o organizację i zgranie ich pracy oraz stworzenie warunków umożliwiających sprawny montaż i maksymalne wykorzystanie możliwości zastosowanych rozwiązań.

 

 


Podziemny garaż, nie jest zbyt duży, jednak zastosowanie piętrowych miejsc parkingowych z hydraulicznymi podnośnikami pozwoliło stworzyć wystarczająco dużo przestrzeni postojowej. Codziennie będzie z niej korzystać wielu mieszkańców, dlatego odpowiednie jego zaplanowanie, umożliwiające bezproblemowy wyjazd oraz zaparkowanie będzie miało ogromny wpływ na jakość codziennego komfortu przyszłych lokatorów oraz atrakcyjność apartamentów oferowanych przez inwestora.

Jednak przestrzeń garażowa to nie wszystko, ważny jest także podjazd prowadzący z garażu do ulicy.
Ze względu na stosunkowo niewielką szerokość działki, podjazd zaplanowano tak, by zajmował jak najmniej przestrzeni. W efekcie podjazd, choć dość szeroki, by minęły się na nim dwa pojazdy, jest trochę stromy i zakręca pod kątem niemal dziewięćdziesięciu stopni. W ciepłe dni, nie będzie to stanowiło problemu, jednak, jeżeli podjazd będzie mokry, pokryty śniegiem lub zmarznięty, korzystanie z niego mogłoby stanowić nie lada wyzwanie i grozić poślizgiem oraz uszkodzeniem pojazdu. 


Inwestor postanowił zastosować system przeciwoblodzeniowy w podjeździe, aby zapobiec ewentualnym problemom. 

Ogrzewanie podjazdu pozwala zabezpieczyć powierzchnie przed zamarzaniem oraz wilgocią. Dzięki temu zmniejsza zagrożenie poślizgiem, zwiększa żywotność pokrycia powierzchni zapobiegając rozsadzaniu i pękaniu kostki przy zamarzaniu oraz pozwala zachować estetyczny wygląd podjazdu, nie dopuszczając do rozwoju mchów i traw, w miejscach zbierania się wilgoci. 

Aby niepotrzebnie nie zwiększać kosztów instalacji zaproponowaliśmy rozwiązanie, w którym przewody grzejne nie są rozkładane na całej powierzchni podjazdu, a jedynie w trzech pasach o szerokości metra, tam, gdzie znajdować się będą koła pojazdów.
Do takiej instalacji doskonale sprawdzają się maty grzejne.

Przewody zamontowane na matach są w odpowiedniej odległości, fabrycznie zakończone i połączone z przewodem zasilającym, dzięki czemu ich montaż jest niezwykle prosty. Odstępy między matami utrzymywane są dzięki specjalnym taśmom montażowym, które trzymają przewody zarówno zapobiegając ich rozsunięciu, jak i najściu na siebie, podczas kładzenia nawierzchni podjazdu.

Po ułożeniu, podłączeniu i sprawdzeniu wszystkich mat kamerą termowizyjną firma brukarska zasypuje instalację cienką warstwą podsypki betonowej i układa kostkę brukową. Przez cały czas przewody są sprawdzane kamerą termowizyjną, tak by mieć pewność, że podczas kładzenia kostki nie doszło do przypadkowego uszkodzenia lub przesunięcia mat. 

 

 


Dodatkowo wykonaliśmy instalację przewodu grzejnego na rurze doprowadzającej wodę do węża gaśniczego znajdującego się w garażu. Przewód został przylgowo dociśnięty do rury i zamocowany. Taśma aluminiowa nie tylko dociska przewód do rury, ponadto pomaga rozprowadzać energię cieplną po jej powierzchni.
Ten prosty i niedrogi system znacząco wpływa na standard bezpieczeństwa budynku. W często wietrzonym i wyziębianym miejscu, jak garaż podziemny, niezaizolowane, metalowe rury mogą być narażone na zamarznięcie i uszkodzenie. Równocześnie, wbrew pozorom w okresie zimowym instalacje elektryczne w budynkach i pojazdach, ze względu na wilgoć i kurczenie pod wpływem niskiej temperatury, są bardziej narażone na spięcie i spowodowanie pożaru, niż w okresie letnim. Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić sprawne działanie systemów p.poż przez cały rok. 

 


O produkcie: Stałomocowa Mata HMO 16m2

| Producent: Thermoval | Moc: 300 W/m2 | Napięcie: 230V | Montaż: podsypka betonowa |

Dzięki wyjątkowo mocnej budowie przewodów i ich odpowiedniemu rozmieszczeniu na macie, możliwy jest szybki montaż, a mata idealnie sprawdza się w instalacjach podgrzewania powierzchni zewnętrznych, jak podjazdy, chodniki, schody, etc.

Na przygotowaną, pozbawioną nierówności powierzchnię rozciąga się matę, następnie przykrywa klejem, podsypką lub wylewką betonową, Zastosowanie termostatu oraz czujników wilgotności i temperatury jest niezbędne, by zapewnić najlepszą sprawność instalacji. Przed zakupem maty należy odpowiednio wymierzyć powierzchnie i zaplanować montaż, gdyż przewodów w macie nie wolno krzyżować, ani docinać.

Sterowanie systemem odbywa się dzięki odczytom z gruntowego czujnika ETOG  firmy Thermoval. To tzw. czujnik hybrydowy, który odczytuje zarówno temp., jak i poziom wilgotności. Czujnik montuje się w metalowej osłonce, bezpośrednio w ogrzewanej powierzchni. 

Do łączenia mat wykorzystano dedykowane akcesoria producenta Thermoval, takie jak uniwersalna taśma montażowa

Producenci